. کوپلینگ مغناطیسی چیست؟ - گروه صنعتی زریر پارس کوپلینگ مغناطیسی
منو
09138663156

کوپلینگ مغناطیسی چیست؟

کوپلینگ مغناطیسی

 

یکی از محصولات پر طرفدار گروه صنعتی زریر پارس است. این محصول در کلاس های مختلف تولید می شود. پارامترهای انتخاب درست مواردی مثل فشار کاری، دمای کاری، تعداد دور بر دقیقه و میزان مقاومت کوپلینگ مغناطیسی به خوردگی است.

کوپلینگ مغناطیسی برای انتقال قدرت یک محور به محوری دیگری است در حالی که هیچ گونه تماس فیزیک بین این دو محور وجود ندارد. از کوپلینگ مغناطیسی معمولا برای انتقال دور به محور راکتورهای تحت فشار استفاده می شود. به دلیل وجود شرایط فشار و دما استفاده از آب بندهای معمولی گزینه خوبی نیست و تنها راه انتقال دور موتور به همزن، استفاده از کوپلینگ مغناطیسی است.

در این لحظه بسیاری از کوپلینگ های تولید شده در این شرکت در حال چرخش در شرایط دمایی و فشار بالا هستند. جنس این کوپلینگ ها (کوپلینگ های مغناطیسی) معمولا فولاد زنگ نزن مقاوم به اسید است و یاتاقان های کوپلینگ های مغناطیسی معمولا بلبیرینگ های سرامیکی است. از موراد پلیمری دیگری مانند PEEk  نیز استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای کوپلینگ های مغناطیسی در پمپ هایی است که سیالات خاصی مانند اسید را پمپ می کنند.

از کاربردهای گسترده کوپلینگ های مغناطیسی می توان به کاربرد در کابل جمع کن ها اشاره کرد. می دانیم که در این موارد گشتاور منتقل شده نباید از میزان خاصی تجاوز کند . زیرا در صورت افزایش گشتاور ممکن است کابل آسیب ببیند.

کوپلینگ مغناطیسی

 

کوپلینگ مغناطیسی

 

مطالب مرتبط
کوپلینگ مغناطیسی 2 دقیقه

کوپلینگ مغناطیسی برای راکتورهای تحت فشار

zps

کوپلینگ مغناطیسی در راکتورهای تحت فشار یک راکتورهای تحت فشار معمولا مجهز به همزن (agitator) است. شافت این همزن می بایست به یک موتور الکتریکی متصل گردد یا به شفت خروجی گیربکس کوپل شود. در فشارهای بالا آب بندی شفت همزن به سادگی امکان پذیر نیست و استفاده از روش های معمول آب بندی کارآ […]

کوپلینگ مغناطیسی کابل جمع کن 1 دقیقه

استفاده از کوپلینگ مغناطیسی در کابل جمع کن

zps

استفاده از کوپلینگ مغناطیسی در کابل جمع کن   کابل ریل  (Cable Reel) در جرثقیل‌های دروازه‌ای:   معمولا دو کابل جمع کن در یک جرثقیل دروازه ای وجود دارد: یکی برای کابل فشار قوی و دومی برای کابل فشار ضعیف .  کابل‌های فشار قوی در جرثقیل ها و سایر صنایع برای انتقال برق با توان بالا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *